STUDIUL ARTELOR ȘI CULTUROLOGIE: istorie, teorie, practică – Nr. 2 (47), 2024

REVISTA
Nr. 2 (47), 2024
Cuprins
ОБУЧЕНИЕ ФОРТЕПИАНО ВЗРОСЛЫХ НАЧИНАЮЩИХ. НЕКОТОРЫЕ ПРАКТИЧЕСКИЕ РЕКОМЕНДАЦИИ
ARTICOL

DOI https://doi.org/10.55383/amtap.2024.2.04

În condițiile limitate ale timpului pus la dispoziția studentului pentru studiu și, mai cu seamă, ale insuficienței totale a timpului necesar pentru activități individuale, profesorul cursului de Pian general se confruntă cu o problemă serioasă: formarea completă a unui muzician profesionist care să stăpânească în mod adecvat instrumentul respectiv. Acest lucru impune necesitatea identificării unei metodologii speciale de predare, care să contribuie la dobândirea de către fiecare student a abilităților și competențelor maxim posibile pentru interpretarea la pian, suficiente pentru activitatea profesională. Scopul acestui articol este de a formula câteva gânduri generale referitor la metodele practice de dezvoltare muzicală a studenților din categoria „maturitate timpurie”, adaptate specificului gândirii lor.
Cuvinte-cheie: perioada de „maturitate timpurie”, pian general, dezvoltare intelectuală, gândire independentă, abilități de interpretare, aparat tehnic, repertoriu

With limited terms of study, shortage of student’s time for independent lessons, the teacher of the general piano course faces a serious problem of fully training a professional musician who is proficient in this instrument. This imposes the necessity of identifying a special teaching methodology that will help each adult student to acquire the maximum possible skills and abilities of playing the piano, that are sufficient for professional activity. The purpose of this article is to express some general considerations regarding practical methods of musical development of students in the category of ‘early adulthood’, commensurate with the peculiarities of their thinking.
Keywords: early adulthood, general piano, intellectual development, independent thinking, playing skills, technical apparatus, repertoire