Gama coloristică, în sens dramaturgic, are un rol semnificativ în generarea substanţei emotive, în psihologia perceperii discursului cinematografic. De aici – şi rolul important al creaţiei pictorului-scenograf, care propune dramaturgia şi temperatura gamei coloristice ca părţi constitutive ale stării psihologice şi ritmului întregului film. În linii generale, activitatea pictorului-scenograf într-un film de ficţiune include gândirea şi construirea decorului, „regizarea” culorii, luminii şi altor elemente ce vor ,,deservi” creativ dramaturgia filmului, dinamica caracterologică, contextul timpului etc.
Cuvinte-cheie: scenografie, culoare, tonalitate, lumină, psihologie, emoţie, gamă de culoare
The color palette, from the dramaturgical viewpoint, has a significant role in generating the emotive substance in the psychology of cinema speech perception. Here from follows the importance of the painter-scenographer’s creation who proposes the dramaturgy and temperature of the color palette as constitutive parts of the psychological condition and the rhythm of the whole film. In general, the activity of a scenographer in a fiction film includes the design and construction of the scenery, the “direction” of color, light and other elements which will creatively “serve” the film dramaturgy, the characterological dynamics, time context etc.
Keywords: scenography, color, tone, light, psychology, emotion, palette of colors