STUDIUL ARTELOR ȘI CULTUROLOGIE: istorie, teorie, practică – Nr. 4 (41), 2021

REVISTA
Nr. 4 (41), 2021
Cuprins
ÎNVĂŢĂMÂNTUL UNIVERSITAR DE ARTĂ TIMIȘOREAN – CRONOLOGIE, DIMENSIUNI CULTURAL-ARTISTICE. CREATIVITATEA – PROCES ITERATIV
ARTICOL

Lucrarea evidenţiază rolul, semnificaţia şi importanţa învăţământului de artă vizuală, reflectate în procesul de educaţiepedagogică şi artistică în cadrul Facultăţii de Arte şi Design a Universităţii de Vest din Timişoara. Este prezentată cronologia istorică a formării învăţământului artistic, evenimente semnificative care stau la temelia actualei Facultăţi de Arte şi Design, importanţa multiculturalităţii zonale care contribuie la dimensiunea estetică a învăţământului artistic contemporan. Consolidarea profilului artistico-pedagogic răspunde nevoilor de instruire a studenţilor, punându-se accent pe formarea viziunii în contextul artei contemporane, la nivel naţional şi internaţional, dar în acelaşi timp răspunde şi cerinţelor competenţelor solicitate de piaţa muncii. Există o cultură specifică pentru cercetarea ştiinţifică şi creaţia artistică în cadrul învăţământului de artă timişorean, urmărindu-se punerea în valoare prin prezentarea permanentă în mediul academic de artă a rezultatelor creaţiei şi cercetării artistice.
Cuvinte-cheie: artă, învăţământ, artă contemporană, cercetare artistică, creaţie artistică, investigaţii, domeniul artelor vizuale

The article follows the role, significance and importance of visual art education reflected through the pedagogical and artistic education process carried out within the Faculty of Arts and Design of the West University of Timişoara. It presents the historical chronology of the development of artistic education, the significant events that underlie the formation of the current Faculty of Arts and Design, and the importance of zonal multiculturalism that contributes to the aesthetic dimension of contemporary artistic education. Strengthening the artistic-pedagogical profile responds to the training needs of students, with an emphasis on the development of vision in the context of contemporary art, nationally and internationally, and to the skills required on the labour market. There is a specific culture for scientific research and artistic creation in the art education in Timişoara, aiming to highlight the results of artistic creation and research through constant presentation in the academic art environment.
Keywords: art, education, contemporary art, artistic research, artistic creation, investigations, visual arts