STUDIUL ARTELOR ȘI CULTUROLOGIE: istorie, teorie, practică – Nr. 2 (43), 2022

STUDIUL ARTELOR ȘI CULTUROLOGIE: istorie, teorie, practică – Nr. 2 (43), 2022

REVISTA
Nr. 2 (43), 2022
Cuprins
INTRODUCEREA ŞI RONDO CAPRICCIOSO PENTRU VIOARĂ ŞI ORCHESTRĂ, OP. 28, DE C. SAINT-SAËNS, ÎN VERSIUNE PENTRU ACORDEON
ARTICOL

DOI: https://doi.org/10.55383/amtap.2022.2.10

Transcripţia reprezintă un proces creativ răspândit pe larg în arta muzicală, determinat de necesitatea de a completa repertoriile, de dorinţa muzicienilor de a interpreta la instrumentele lor creaţii cunoscute şi valoroase scrise în original pentru diferite instrumente. Transcripţia, devenită cu timpul o adevărată artă, este utilizată, în special, în completarea repertoriului pentru acordeon. Fiind, totodată, acordeonist, profesor şi autor de transcripţii, subsemnatul a realizat transcripţia cunoscutei creaţii pentru vioară – Introducerea şi Rondo Capriccioso pentru vioară şi orchestră de compozitorul francez Camile Saint-Saëns. Articolul este dedicat analizei particularităţilor de transcriere a acesteia.
Cuvinte-cheie: acordeon, artă de interpretare, transcripţie, vioară, Camile Saint-Saëns

Transcription is a widely spread creative process in musical art, determined by the need to complete the repertoire, by the desire of musicians to perform on their instruments well- known and valuable creations written in the original for different instruments. Transcription, which has become, in the course of time a real art, is used especially to complete the repertoire for the accordion. As an accordionist, professor and transcription writer, the author of the article has made the transcription of the well-known violin creation – the Introduction and Rondo Capriccioso for violin and orchestra by the French composer Camile Saint-Saëns. The article is dedicated to the analysis of the peculiarities of its transcription.
Keywords: accordion, interpretative art, transcription, violin, Camile Saint-Saëns