STUDIUL ARTELOR ȘI CULTUROLOGIE: istorie, teorie, practică – Nr. 1 (46), 2024

STUDIUL ARTELOR ȘI CULTUROLOGIE: istorie, teorie, practică – Nr. 1 (46), 2024

REVISTA
Nr. 1 (46), 2024
Cuprins
CULOAREA ÎN VESTIMENTAȚIA CONTEMPORANĂ ȘI ROLUL ACESTEIA ÎN COMUNICAREA NON-VERBALĂ
ARTICOL

DOI https://doi.org/10.55383/amtap.2024.1.16

Culoarea este un important element de expresie și comunicare, de aceea deține un rol important în vestimentația contemporană. Utilizată ca mijloc de comunicare non-verbală încă din cele mai vechi timpuri, culoarea purtată continuă să transmită informații celor din jur, dar, în prezent, acestea sunt diferite față de trecut. În acest sens, în lucrarea de față, autorul evidențiază factorii care determină astăzi alegerile cromatice în vestimentație și tipurile de informații transmise prin culorile purtate, într-o analiză comparativă. Gustul personal, temperamentul, starea de spirit, motivația, ocazia se numără printre informațiile comunicate astăzi prin îmbrăcăminte. O influență importantă în societatea contemporană o are sistemul de tendințe care generează palete cromatice sezoniere. Alături de așa-numita „culoare a anului”, acestea sunt expresii vizuale sintetice male contextelor globale, ușor de înțeles de majoritatea consumatorilor.
Cuvinte-cheie: culoare, vestimentație, comunicare non-verbală, tendințe cromatice

Color is an important element of expression and communication; therefore it plays an important role in contemporary clothing. Used as means of non-verbal communication since ancient times, the color worn continues to convey information to those around, but today these are different from the past. In this sense, in the present work, the author highlights the factors that determine today’s chromatic choices in clothing and the types of information transmitted through the colors worn, in a comparative analysis. Personal taste, temperament, mood, motivation, occasion are among the information communicated through clothing today. An important influence in contemporary society has the trend system that generates seasonal color palettes. Along with the so-called „color of the year”, these are synthetic visual expressions of global contexts, easily understood by most consumers.
Keywords: color, clothing, non-verbal communication, chromatic trends