DOI https://doi.org/10.55383/amtap.2024.2.05
Prezentul articol cercetează volumul repertoriului Capelei Corale „Doina” în perioada primilor doisprezece ani când la conducerea acestui colectiv se află Veronica Garștea. Până în anul 1975 acest repertoriu, adunat treptat de către conducerea Filarmonicii și conducătorii artistici, a căpătat un volum impunător, dispunând de o varietate de genuri și de o clasificare pe categorii. Articolul analizează coraportul creațiilor conform criteriilor de compoziție și limbajului interpretării. Se introduc noțiunile de repertoriu potențial și repertoriu actual în contextul unui colectiv artistic. Se conturează caracteristica repertoriului actual în diferite contexte de activitate concertistică a Capelei în perioada determinată. În baza acestei cercetări se face concluzia ce determină misiunea și rolul Capelei Corale „Doina” în viața culturală a RSSM în anii 1963-1975.
Cuvinte-cheie: Capela Corală „Doina”, colectiv concertistic, muzică corală, repertoriu potențial, repertoriu actual, politică repertorială, cultură, concert
This article examines the volume of the repertoire of the Doina Choral Chapel during the first twelve years when Veronica Garștea was in charge of this collective. Up to 1975 this repertoire, gradually gathered by the management of the Philharmonic and the artistic directors, acquired an imposing volume, having a variety of genres and a classification by categories. The article analyzes the correlation of the creations according to the criteria of composition and the language of interpretation. The notions of potential repertoire and current repertoire are introduced in the context of an artistic collective. The characteristic of the current repertoire in different contexts of concert activity of the Chapel during the determined period is outlined. Based on this research, the conclusion is made that determines the mission and role of the Doina Choral Chapel in the cultural life of the RSSM in the years 1963-1975.
Keywords: the Doina Choral Chapel, concert collective, choral music, potential repertoire, current repertoire, repertoire policy, culture, concert