STUDIUL ARTELOR ȘI CULTUROLOGIE: istorie, teorie, practică – Nr. 1 (48), 2025

STUDIUL ARTELOR ȘI CULTUROLOGIE: istorie, teorie, practică – Nr. 1 (48), 2025

REVISTA
nr. 1 (48), 2025
Cuprins
PERFORMANŢE, INIŢIATIVE ŞI PERSPECTIVE ÎN CADRUL PARTENERIATULUI ARTISTIC MOLDO-ROMÂN
ARTICOL

DOI https://doi.org/10.55383/amtap.2025.1.02

Articolul de faţă se doreşte a fi un demers care să evoce atât personalităţile istorice, care au contribuit la dezvoltarea învăţământului artistic modern ieşean, cât şi trecerea în revistă a unor acţiuni întreprinse până astăzi în cadrul Acordului de parteneriat încheiat la 6 martie 2008 între Universitatea de Arte ,,George Enescu” din Iaşi şi Academia de Muzică, Teatru şi Arte Plastice din Chişinău. Cei 17 ani ai parteneriatului dintre cele două instituţii au însemnat o evoluţie spectaculoasă atât la nivel bilateral cât şi în colaborare cu terţii (alte universităţi din R. Moldova şi România). De-a lungul acestor ani profesorii şi studenţii AMTAP au fost invitaţi să susţină recitaluri pe scenele UNAGE, să participe la diverse concursuri de interpretare (clarinet, saxofon, pian) sau compoziţie, la festivaluri, proiecte, conferinţe şi simpozioane. Mulţi dintre ei au fost premiaţi. Acţiunile au fost reciproce: cadrele didactice, studenţii, masteranzii şi doctoranzii UNAGE şi-au etalat performanţele în faţa publicului chişinăuian.
Cuvinte-cheie: parteneriat, performanţe, colaborare, învăţământ artistic

The present article is intended to be an approach that evokes both the historical personalities, who contributed to the development of modern artistic education in Iaşi, as well as to reviewing some actions undertaken until today within the Partnership Agreement concluded on March 6, 2008 between the”George Enescu” University of Arts in Iasi and the Academy of Music, Theater and Fine Arts in Chisinau. The 17 years of partnership between the two institutions have meant a spectacular evolution both bilaterally and in collaboration with third parties (other universities in the Republic of Moldova and Romania). Throughout these years, AMTAP teachers and students have been invited to give recitals on UNAGE stages, to participate in various interpretation (clarinet, saxophone, piano) or composition competitions, at festivals, projects, conferences and symposiums. Many of them have been awarded. The actions were mutual: the teaching staff, students, master’s and doctoral students of UNAGE showed off their performances in front of the Chisinau public.
Keywords: partnership, performance, collaboration, artistic education