DOI https://doi.org/10.55383/amtap.2025.1.21
În articol este studiată metodologia de proiectare a imaginii personajului literar în procesul educaţional, considerată una dintre cele mai importante etape în formarea conceptului artistic al cărţii ilustrate. Sunt analizate etapele de căutare imagistică, de analiză a textului, de interpretare şi vizualizare a caracterului. Se evidenţiază importanţa abordării sistemice în lucrul asupra personajului pentru dezvoltarea gândirii creative, a viziunii imagistice şi a expresivităţii artistice la studenţii graficieni.
Cuvinte-cheie: grafică de carte, ilustraţie, personaj, imagine vizuală, concept artistic, metodologie didactică
The article presents a methodology for designing the image of a literary character within the educational process, viewed as one of the most important stages in shaping the artistic concept of an illustrated book. It examines the stages of visual exploration, text analysis, interpretation, and character visualization. The article highlights the significance of a systematic approach in working on the character development as a means of fostering creative thinking, visual imagination, and artistic expressiveness in graphic design students.
Keywords: book illustration, illustration, character, visual image, artistic concept, teaching methodology