DOI https://doi.org/10.55383/amtap.2023.2.05
Scopul articolului constă în analiza aspectelor verbale şi sonore ale miniaturii vocale „De-or trece anii…” de compozitoarea Snejana Pîslari pe versurile lui M. Eminescu. Autoarea scoate la iveală cele mai reprezentative procedee componistice ale piesei vizate legate de reflectarea gândirii folclorice prin procedee de parlando-rubato, stilul doinit etc. Concomitent, autoarea se adresează la elementele limbajului armonic specific jazzului.
Cuvinte-cheie: miniatură vocală, romanţă, parlando-rubato, jazz, partidă vocală, acompaniament pianistic
The purpose of the article is to analyze the verbal and sound aspects of the vocal miniature „De-or trece anii…” composed by Snejana Pîslari on the lyrics of M. Eminescu. The author reveals the most representative compositional methods of the piece related to the reflection of folkloric thought through parlando-rubato, the doina style processes etc. At the same time, the author addresses the elements of the harmonic language specific to jazz.
Keywords: vocal miniature, romance, parlando-rubato, jazz, vocal part, piano accompaniment