DOI https://doi.org/10.55383/amtap.2025.1.04
Cluj-Napoca, al doilea cel mai important oraş din România, este un centru multicultural cu şaisprezece muzee şi şase universităţi publice, inclusiv Universitatea Babeş-Bolyai, cea mai mare din România. Oraşul are un sistem de educaţie muzicală bine dezvoltat, oferind programe de la nivel primar până la doctorat. Absolvenţii îşi găsesc oportunităţi de angajare în cele două opere, filarmonică şi ansambluri de muzică tradiţională. Academia Naţională de Muzică „Gheorghe Dima” are două facultăţi, una teoretică şi una de interpretare, oferind şi o serie de module opţionale, cum este şi Modulul de Muzică Tradiţională. Acesta pune accent pe cercetare de teren, transcriere muzicală, cânt popular şi instrumente tradiţionale, concentrându-se anual pe diferite regiuni folclorice. Studenţii participă la cursuri, concerte şi fac parte din Ansamblul ICOANE, un grup renumit, cu activitate de 30 de ani, care reconstituie muzica tradiţională românească şi susţine spectacole în ţară şi străinătate.
Cuvinte-cheie: educaţie culturală, muzică tradiţională, Transilvania, folclor
Cluj-Napoca, the second most important city in Romania, is a multicultural center with sixteen museums and six public universities, including the Babeş-Bolyai University, the largest in Romania. The city has a well-developed music education system, offering programs from primary to doctoral levels. Graduates find employment opportunities in its two opera houses, philharmonic orchestra, and traditional music ensembles. The ”Gheorghe Dima” National Academy of Music has two faculties, one theoretical and one for musical interpretation, also offering a range of optional modules, including the Traditional Music Module. This module lays emphasis on field research, musical transcription, folk singing, and traditional instruments, focusing on different folkloric regions each year. Students take part in courses, concerts, and the ICOANE Ensemble, a renowned 30-year-old group dedicated to restoring Romanian traditional music, performing both nationally and internationally.
Keywords: cultural education, traditional music, Transylvania, folklore