STUDIUL ARTELOR ȘI CULTUROLOGIE: istorie, teorie, practică – Nr. 1 (48), 2025

STUDIUL ARTELOR ȘI CULTUROLOGIE: istorie, teorie, practică – Nr. 1 (48), 2025

REVISTA
nr. 1 (48), 2025
Cuprins
CALITĂŢILE ŞI COMPETENŢELE PROFESIONAL-INDIVIDUALE ALE ANTRENORULUI DE DANS SPORTIV
ARTICOL

DOI https://doi.org/10.55383/amtap.2025.1.15

Acest articol oferă o analiză a rolului antrenorului în pregătirea dansurilor sportive, precum şi a competenţelor profesional-individuale necesare în cadrul unei instruiri eficiente pe care le posedă acesta. De asemenea, se menţionează importanţa cunoştinţelor tehnice, pedagogice, metodologice şi psihologice ale antrenorului în concordanţă cu abilităţile sale analitice. O atenţie deosebită se acordă calităţilor de lider şi abilităţilor de comunicare, care influenţează motivaţia şi dezvoltarea sportivilor. Concomitent, este examinată imaginea etico-morală a antrenorului, care se bucură de încredere şi respect în colectiv.
Abordarea complexă în pregătirea specialiştilor este considerată un aspect-cheie a activităţii moderne de antrenorat.
Cuvinte-cheie: dans sportiv, antrenor, competenţă profesională şi pedagogică, imagine etico-morală

This article provides an analysis of the coach’s role in sports dances training as well as of his professional/individual competences necessary for effective training. It also highlights the importance of the coach’s technical, pedagogical, methodological, and psychological competencies, in accordance with his analytical skills. Special attention is given to leadership qualities and communication skills, which influence the athletes’ motivation and development. At the same time, the coach’s moral and ethical profile is examined, as it determines trust and respect within the team. A comprehensive approach to training specialists is considered a key aspect of modern coaching activity.
Keywords: sports dance, coach, professional and pedagogical competence, moral-ethical profile